Presiden PAS Selamatkan Mangsa Lemas

Thursday, March 18, 2010

Hebatnya Kuasa Manusia Dibumi Allah

 Dipetik dari Altenatif Net......

Hukum sebat atas kesalahan minum arak adalah hukum Allah.
Kini Sultan Pahang cuba mengampunkan Kartika sedangkan Kartika sendiri tidak mahu buat rayuan dan mahu Hukum Allah segera dilaksanakan.
Apakah muslihat Sultan Pahang sebagai Kuasawan yang berlagak Tuhan, boleh mengampunkan makhluk ?
Ini adalah budaya ajaran sesat separti Kristian dan Ayah Pin.

Jika hukuman sebat dilaksanakan maka kuasawan istana dan UMNO jadi takut kerana kebanyakan mereka adalah Tahi Arak.
Kerabat Sultan Pahang, Najib, Hishamuddin dll kuasawan UMNO banyak yang kaki botol dan maksiat.

Jika Kartika Sari dihukum sebat ramailah sultan dan kuasawan UMNO akan sakit buntut.
UMNO dan maksiat sudah tidak dapat dipisahkan, ibarat tahi dan kentut.

09 Mac - Sultan Pahang Kaji Hukum Sebat Kartika
TEMERLOH: Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah bertitah baginda akan meneliti dan mendapatkan pandangan serta nasihat daripada penasihat undang-undang terlebih dulu berhubung pelaksanaan hukuman sebat terhadap

bekas model sambilan Kartika Sari Dewi Sukarno. Sultan Ahmad bertitah hingga kini juga, baginda tidak menerima sebarang rayuan daripada Kartika Sari Dewi, 33, yang mengaku bersalah meminum arak di sebuah resort di Cherating pada 11 Julai 2008.
Kartika Sari Dewi dijatuhi hukuman denda RM5,000 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan selepas mengaku bersalah. Pada 3 Mac lalu, Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah bertitah baginda akan mempersembahkan kes Kartika Sari Dewi untuk makluman Sultan Pahang sebelum perkara itu diputuskan, selepas baginda (Tengku Abdullah) mengadakan perjumpaan dengan model sambilan berkenaan.
Tengku Abdullah berkata, Kartika Sari Dewi mungkin diampunkan oleh Sultan Pahang dan bebas daripada hukuman itu atau akan disebat dalam tempoh terdekat. Mengikut Enakmen Tatacara Jenayah Syariah Pahang 2002, Tuanku Sultan (Pahang) mempunyai kuasa mutlak untuk memberi pengampunan walaupun Kartika tidak minta diampunkan atau membuat rayuan.

Berita Disunting Dari Sumber: Berita Harian

No comments:

Post a Comment