Presiden PAS Selamatkan Mangsa Lemas

Tuesday, January 19, 2010

Penderitaan Vateran UMNO


Tn. Hj. Abdul Aziz ni masa muda-muda dulu bekerja sebagai pemandu kereta jabatan penerangan, gerik. Bersama-sama bekerja dengannya ialah, bekas MB Perak, Wan Mohamad Wan Teh. Sewaktu zaman wayang pacak @ wayang propaganda dulu, namanya cukup popular dikalangan pencinta wayang pacak ni, sehingga diberi gelaran "Aziz Wayang".
Namun segalanya telah berakhir dek usia dan penyakit yang dihadapinya. Mengerjakan Haji pada tahun 2008.
Sesungguhnya beliau  ini berkawan rapat dengan pemimpin UMNO Gerik, dari Tajol Rosli hingga lah keperingkat sebawah-bawahnya. Boleh dikatakan semua orang UMNO Gerik kenal dengannya. Dan sepatutnya beliau tidak ada masalah untuk mendapatkan bantuan dari UMNO Bahagian Gerik.
Tetapi ini tidak berlaku kepada beliau. Setelah berpuluh tahun menghamba abdikan diri beliau dengan UMNO, balasannya baru sekarang diterima.
UMNO sekarang dah kaya raya, dan ada rasa ego, banyak kuasa, makanya orang-orang seperti Tn. Hj. Abdul Aziz ini tak layak buat UMNO untuk membantunya. UMNO akan membantu golongan-golongan yang sudah kaya raya, yang berpengaruh besar dsbnya.
Bekas wakil Rakyat Temengor, Dato' Ustaz Mokhtar Mat Kaya tinggal berhampiran rumah beliau. Kak Teh Zaharah, bekas Ketua Wanita UMNO Bahagian Gerik jugak jiran tetangganya. Apakah mereka ni buta dan pekak ke?, sehingga tak dapat membantu veteran UMNO yang sedang memerlukan bantuan ini?
Oleh itu ingat lah saudara-saudara ku orang UMNO, kamu akan disayangi oleh UMNO bilamana tenaga mu masih kuat, wang mu masih banyak, undi mu diperlukan. Kamu akan dinyahkan apabila kamu sudah tua bangka, berpenyakit, miskin daif dsbnya,
Masih kah kamu, hai orang-orang UMNO ingin bernaung di bawah parti yang terlalu egoistik ini. Jadikan luahan Tn. Hj. Abdul Aziz ini sebagai iktibar, walau sebesar mana jasamu kepada UMNO, akan tiba satu hari nanti engakau akan diibaratkan sebagai sampah masyarakat oleh UMNO.
Beralih arahlah dari sekarang sebelum terlambat. Masih ada parti yang satu-satunya memperjuangkan dasar ISLAM yang adil dan syumul. Disana saudara akan dapat menikmati ukhwah ISLAM yang sebenar. Ahli-ahlinya ada di setiap waktu solat di masjid-masjid. Berjumpalah dengan mereka, Insya Allah saudara-saudara akan disambut dengan ikatan ukhwah yang saudara-saudara tidak pernah merasinya di dalam UMNO.
"Selamat Berjuang Saudara-Saudara Ku Dalam PAS"

No comments:

Post a Comment